fredag den 31. juli 2015

En udfordring til mig selv

Endnu en gang kniber det med motivationen. Jeg ved ikke hvorfor, men det er svært at komme til træning i motionscentret og nogen lange træningsgåture bliver det heller ikke til. 

Måske mangler jeg en eller anden "gulerod" for at komme i gang? Jeg har derfor stillet mig selv overfor udfordringen: at sætte personlig "nonstop vandredistancerekord".

Det længste, jeg har gået i et stræk, er 120 km, som blev tilbagelagt ved Brande Døgnet Rundt Marchen i 2002. Det var (og er stadig) en ført march, hvor man går et antal etaper.

Denne gang vil jeg forsøge at gå på egen hånd, og jeg har allerede fundet en velegnet rute! Den går fra Københavns Lufthavn i Kastrup (ved stationen) til Korsør Station. Jeg har fundet et ruteudkast på den udmærkede danske hjemmeside for Santiago-pilgrimme. Ruten skulle være på lidt over 150 km - jeg vil dog selv lige tegne ruten op og hente den ned på mobilen.

Det er tanken, at jeg vil lave rekordforsøget i min 14 dages ferie, der starter om en uge - den foreløbige dato er sat til den 21. august. Jeg vil tage den tidligste bus- og togtransport til lufthavnen, hvor jeg så vil starte fredag morgen. Ruten går over Ishøj, Roskilde, Ringsted, Sorø og Slagelse, og jeg forventer at turen (hvis jeg klarer at gå hele vejen) vil tage mellem 35 og 40 timer. Jeg håber og tror, at Fruen vil være behjælpelig med opbakning og service - det plejer hun jo at være rigtig god til! Derudover er det planen at tjekke ind via Facebook, så man kan se, hvor langt jeg er nået - det sætter også lidt ekstra pres på mig selv!

I går fik jeg i øvrigt taget mig sammen og kom til svømning i Herlufmagle Friluftsbad. Vejret var faktisk perfekt til det - svømmebadet er jo udendørs, og solen skinnede fint, mens jeg tilbagelagde mine 40 baner brystsvømning, svarende til 1000 meter. Til gengæld var jeg kun lige nået hjem, før det begyndte at regne!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar