fredag den 10. april 2015

I korte bukser

Hvilket pragtfuldt vejr det har været i dag! Foråret vælter ind over os, og temperaturen sneg sig i eftermiddag op over de 15 grader. Så hvad var mere naturligt end at fejre det med årets første udendørs løbetur, kun iført t-shirt og shorts (jeg ser bort fra min løbetur i Barcelona)?

Fruen og jeg kørte til Glumsø, hvor hun gik og joggede en omgang rundt om søen, mens jeg tog to runder. Den første runde med rolig fart, den anden omgang i et betydeligt højere tempo. Sådan følte jeg det i hvert fald, men jeg havde tændt for Endomondo på mobilen, og den afslørede at vist gik anden omgang hurtigere, men ikke så hurtigt som jeg følte det. Her nedenfor ser du mine kilometertider.

  • 1. km: 5 minutter 24 sekunder
  • 2. km: 5 minutter 17 sekunder
  • 3. km: 5 minutter 19 sekunder
  • 4. km: 5 minutter 04 sekunder
  • 5. km: 4 minutter 54 sekunder
  • 6. km: 5 minutter 02 sekunder
  • 7. km: 5 minutter 05 sekunder


Den samlede tid for de to runder omkring Glumsø Sø blev på i alt 37 minutter og 5 sekunder for ca. 7,21 km, hvilket svarer til mellem 11,5 og 12 km i timen. Det er jeg rimelig godt tilfreds med - og det allerbedste (bortset fra vejret!) var, at mit højre baglår næsten ikke var ømt. Alt i alt var det en god start på weekenden!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar