torsdag den 30. april 2015

25 km på landevejen

Store Bededag står for døren og det betyder lang weekend! Herligt og jeg "fejrede" det med at vandre hjem fra arbejde. Det har jeg gjort et par gange på det seneste, men det var 19 km ruten. I dag valgte jeg den lidt længere 25 km rute, som går fra Ringsted til Herlufmagle over Sigersted, Vrangstrup, Tyvelse og Glumsø.

Det var en rigtig smuk tur og vejret var næsten perfekt. Selv om det var skyet en del af tiden, så holdt det tørt og solen kiggede frem ret ofte.

Læseren ønskes en rigtig god Store Bededagsferie!

Du kan se billeder fra turen herunder.

Gennem Ringsted.

Åen ikke langt fra Dagmarskolen.

På vej ud af Ringsted - en af dagens mange jernbanepassager.

Og over næste jernbane!

Det smukke danske forårslandskab.

Forbi Sigersted.

Susåen i forårspragt.

Susåen før Vrangstrup.

Shelter-pladsen ved Vrangstrup.

Mellem Vrangstrup og Tyvelse.

På vej ind i Tyvelse.

Mellem Tyvelse og Glumsø.

Glumsø Kirke.

Bøgeskoven lige efter Glumsø.

Småvejene mellem Glumsø og Herlufmagle.

Forårslandet i seneftermiddagslyset.

Det orange hus, som jeg hyppigt passerer på mine vandreture.

Næsten hjemme i Herlufmagle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar