lørdag den 10. januar 2015

Sjællandsleden - Sjette etape

Det blev en hård vandredag på Sjællandsleden. Regn, voldsom blæst, og mod slutningen også en kraftig haglbyge gjorde dagen til en blandet fornøjelse. Men jeg kom da igennem, som jeg også havde lovet mig selv!

Det startede med gråt og vådt vejr. Men jeg fik da transporteret mig selv med det offentlige til startstedet (kaffen blev købt og drukket på Roskilde Station). Og det med startstedet er lidt kompliceret. For startstedet i dag var ikke det sted, hvor jeg sluttede sidst. Det sted passerede jeg senere på dagen, hvor jeg også gik nogle km på ruten i den modsatte retning af for fjorten dage siden. Startstedet i dag lå på den etape, som jeg gik for snart en måned siden! Forvirret? Måske, men lad os nøjes med at konstatere, at Sjællandsleden ikke er en "point to point" rute, men mere et netværk af vandrestier. Og da jeg har besluttet at gå det hele, så vil der være etaper, hvor der forekommer overlap og forskellige begyndelsessteder.

Men klokken 11 nåede jeg så frem til selve Sjællandsleden. Dagens rute startede med en jordsti, der gik godt 8 km stik syd. Der var ret så smattet, og jeg nåede skam også at få våde fødder. Størstedelen af den resterende dagsrute gik ad småveje. Her var der ofte ingen læ, og da jeg hovedsagelig gik lige imod vinden, var det rigtig hårdt! Flere gange var jeg ved at blæse ud på marken, og min kropsholdning var ofte meget lig en skihoppers! Jeg fik også et par venlige tilbud om kørelejlighed, men jeg er jo stædig!

Dagens etape sluttede efter næsten fem timers vandring - godt 27 km - på Reersø, ved campingpladsen, hvor Fruen ventede med servicebilen - og det var virkelig rart at komme ind i varmen og få noget af det våde tøj af. Næste weekend har jeg ikke mulighed for at vandre, men om fjorten dage er jeg klar igen!

Se billeder fra dagens tur herunder:




Startstedet på dagens etape.

De første otte km gik mod syd ad stier som denne. 
Gammel stationsbygning langs stien.

Stien var flere stedet ret så smattet.

Store Fuglede Kirke - en af adskillige flotte kirker på dagens rute. 
Dagens etape gik ofte ad små landeveje som denne - i baggrunden anes Tissø.

Endnu et kort, mudret stistykke.

Slutstedet fra femte etape - der kom jeg fra den modsatte side!

På vej ud på Reersøvej.
Fruen og servicebilen ved opsamlingsstedet.

Dagens etapemål ved campingpladsen på Reersø.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar