lørdag den 29. november 2014

Sjællandsleden - Tredje del

Det var godt nok koldt, da jeg vågnede denne sidste lørdag i november! Temperaturen kunne lige akkurat snige sig op over frysepunktet, men af sted kom jeg da, og næsten præcis klokken 11 nåede jeg frem til Føllenslev Kirke, hvor jeg stoppede sidst.

Det var bestemt ikke blevet meget varmere, og trods hue, vanter og flere lag træningstøj frøs jeg, da jeg begyndte min etape på Sjællandsleden. Vejret var gråt, men enkelte blå pletter kunne da ses, og der blev flere og flere af dem, så det blev en vandring i rigtig flot efterårssolskin.

Turen gik ad små landeveje, skovstier og markveje, og landskabet var smukt - men også ret kuperet. Der var ikke mange byer, og slet ingen butikker, så dagens eneste krus kaffe var det, jeg havde indtaget på Ringsted Station på vej til startstedet. Afmærkningen af ruten var langt bedre end på de to første etaper - ikke perfekt, men dog et skridt i den rigtige retning. Men jeg måtte stadig flere gange have fat i min rutevejledning.

Jeg besluttede at slutte dages vandring på Svebølle Station efter ca. 26 km. Dels var det ved at blive mørkt, og dels forventer jeg, at det er rimelig nemt at komme dertil, når jeg skal starte på næsten etape - formodentlig på lørdag!

Herunder ses en række billeder fra dagens tur:

Føllenslev Kirke - dagens startsted.

Vest for Føllenslev - en kold efterårsdag.

Shelter med smuk beliggenhed.

En hel del af dagen gik det ad små markveje.

Det er sidst på efteråret.

Endnu et shelter med søudsigt.

Vejret viste sig fra sin bedste - omend kolde - side!

Ruten var fint markeret - her hedder den Bjergstien.

I skovene omkring Jyderup.

Smuk eftermiddagsudsigt.

Ruten var kuperet med adskillige fine udsigtspunkter. 
En kirke i eftermiddagsskumringen.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar